18 maj 2019

Nystart!!!

Med tanke på min aktivitet i den här bloggen kan man ju tro att jag helt har slutat att handarbeta, Men ICKE  jag har de senaste åren garnat mig massor.

Tänkte nu öppna den här bloggen igen och jag hoppas att ni gillar att jag delar med mig av bilder, inspiration och kanske ett och annat litet tips.

Den här bloggen har jag tidigare använt för att visa mina alster men också för försäljning och beställning. Jag kommer att ta bort möjligheterna att beställa eller att köpa mina alster då jag tycker det är roligare att endast kunna inspirera, ge tips och även tipsa om vad som händer i vårt lilla garnparadis Ellös.
David är det senaste tillskottet i vår familj. Här med en blåbärsmössa stickad i Kambgarn från massoravgarn.se (fast från den underbara lilla butiken i Ellös)
 Här är min första Islandströja-ish. Stickad i dubbeltrådig mellanraggi efter mönster från Järbo om jag minns rätt. Garnet är givetvis köpt i garnbutiken här i Ellös.

 Min pappa hade ofta en sådan här tröja på sig för när jag tänker på honom så tänker jag Shettlandströja eller så kallad flugskitströja, kärt barn har många namn. Den här knåpade jag ihop till David i garnet Pallas.
Den äl Ölstrumpan blev mycket populär. Många sådana här sockar har det blivit och nu måste det erkännas att jag blivit lite less. Men roliga är de att titta på.
Grundmönstret är "Johans socka" från massor av garn resten är hittepå mönster. Garnet heter Pallas.


Garnliga hälsningar Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar